Пошук на сайті

Шановні відвідувачі!

Офіційний сайт Путивльської районної державної адміністрації знаходиться за адресою: http://ptvl.sm.gov.ua/

З метою оперативного отримання інформації, недопущення фактів порушення прав фізичних осіб-підприємців та господарюючих суб’єктів, незаконного втручання в їх господарську діяльність, тиску з боку органів державного контролю, а також органів прокуратури при здійсненні правозахисної діяльності, розпорядженням Генерального прокурора України та прокурора Сумської області створена «гаряча лінія» для підприємців
Телефон «гарячої лінії» працює крім святкових днів та вихідних
понеділок-п'ятниця з 9 до 18 години. (0542) 221-183

У неробочий час приймання інформації здійснюється за номером (0542) 220-031

Захист прав споживачів

Друк

"Якщо покупка виявилась не вдалою…"

Здійснюючи покупку товару або замовляючи послугу, перед оплатою покупки Ви повинні з'ясувати:

- ціну і умови придбання товару;

- гарантійні зобов'язання виробника;

- правила і умови ефективного та безпечного використання товару.

Відповідно до пунктів 21 та 23 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 року №833 "Про Про затвердження Порядку провадженняторговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення" суб'єкт господарювання (продавець) зобов'язаний:

1) надавати споживачеві у доступній формі необхідну,  достовірну та своєчасну інформацію про товари;

2) усіляко сприяти  споживачеві  у  вільному  виборі  товарів  і додаткових послуг,  на  його  вимогу  провести  перевірку  якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів,  документів,  які підтверджують якість, безпеку, ціну товарів;

3) перевірити справність     виробу,     продемонструвати,    за можливості,  його  роботу  та  ознайомити  споживача  з  правилами користування;

4) забезпечити приймання,   зберігання   і   продаж  товарів  та продукції,  виготовленої  у  закладі  ресторанного   господарства, відповідно до законодавства;

5) касир та інший працівник, з якими споживач розраховується за товар,  під час проведення  розрахунку  повинен  чітко  назвати суму, що підлягає сплаті, суму, одержану від споживача, і покласти гроші окремо на видному місці,  оформити розрахунковий документ на повну суму покупки, назвати споживачеві належну йому суму здачі та видати її разом з розрахунковим документом.

Споживач зобов'язаний:

1)      перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації викладеними в наданій виробником або продавцем документації на товар;

2)      в разі н необхідності роз’яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернутися за роз’ясненням до виробника або до продавця;

3)      користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов, встановлених виробником товару в експлуатаційний документації;

Якщо споживач придбав продукцію і протягом гарантійного строку виявлені недоліки, то на підставі пункту 1 статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів" має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

- пропорційного зменшення ціни товару;

- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк ;

- відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

На окремі групи товарів (телевізори, холодильники, пральні машини, телефони, персональні комп’ютери та інші) під час ремонту за вимогою споживача надається аналогічний товар незалежно від моделі. Строк ремонту складає 14 днів або за домовленістю сторін. За кожний день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару  та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений термін споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

Уразі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків які виникли з вини виробника товару, або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати:

- повернення сплаченої за товар грошової суми;

- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця.

Для пред’явлення своїх вимог продавцю, або виробнику товару необхідно надати письмову претензію. Якщо споживач повертає продавцю товар для ремонту, або проведення експертизи, продавець магазину повинен видати йому документ, про те, що товар був прийнятий, в якому вказано: ким прийнятий товар, описаний його зовнішній вигляд, поставлено дату прийняття і штамп або печатка магазину.

Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описанням того, що вкладено в поштовий конверт.

Якщо заява споживача не буде розглянута продавцем протягом трьох денного строку то за захистом своїх прав споживач має право звернутись до Сумського обласного управління у справах захисту прав споживачів за адресою: м. Суми, пл. Незалежності, 2, т. 63-13-55, 63-13-52

Консультативну допомогу Вам нададуть спеціалісти управління економіки райдержадміністрації за адресою: м. Путивль, вул. Першотравнева, 84 (Путивльська районна державна адміністрація, 3-й поверх), 9-17-07

Права споживача при придбанні товару неналежної якості

Права споживача при придбанні ним товару належної якості